söndag 11 juli 2010

En svensk synd

Ska just begå den värsta synden i Sverige - jag ska klaga på värmen.
Men vem f-n har bestämt detta vädret?!

Jag vet, man ska inte klaga. Själv blev jag tokarg när folk klagade på snön i vintras. Men det jag klagar på är att man först gnäller och vill ha en viss väderlek och sen när den infinner sig, klagar man i alla fall.
Jag har då inte bett om 34 grader i skuggan. Aldrig.
Jag har heller aldrig tålt värme.
Nu är det jobbigt. Just nu är jag glad över att jag har två barn som ville ha en sån där ful stålrörspool. I den är det också varmt, men i alla fall mindre varmt än i luften.

Så, nu har jag klagat färdigt! Hoppas ni andra har det bra i solen. Ät mycket glass, då blir både GB Glace och Viktväktarna glada ;-)

1 kommentar:

Evelina sa...

Jag har bestämt mig för att ALDRIG klaga på värmen... upplevde den mest fruktansvärda värmen i kanada och den har vi som tur är inte i Sverige! Satt en hel sommar och smälte bort, det var plågsamt att flytta pekfingrarna över tangentbordet och hur värmealstrande är det egentligen? Så länge jag kan få lite svlaka i skuggan och det inte finns någon luftfuktighet som gör att 30 grader blir 40... så får jag inte klaga! :)