torsdag 11 november 2010

Suger

o5.14: Skruttafis kräks. Inte en gång heller...
08.15: På jobbet, för sent.
12.30: Inser att jag inte kommer hinna med en leverans in i system som jag hade velat och behövt.
12.31: Stänger av datorn för att åka hem och ta över vabben.
12.32: Maken meddelar att om jag bara tar med materialet hem, kan vi föra in leveransen hemifrån. Ah men, stängde ju just av...
12.33: Startar upp min sega dator, kopierar över alldeles för många filer på USB, jag har ju inte tiiiiid att vänta på den sega kopieringen.
12.38: Springer till bilen och kör hem.
13.28: Sätter på kaffe.
13.30: Tänker lugna ner mig med att planera köket i Ikeas home planner. (hur tänkte jag där)
13.31: Inser att gamla skisserna är sparade på extern hårddisk, vars sladd jag inte hittar. Nåväl, de har ju ändå uppdaterat programmet sen sist, så jag får väl göra om från början då.
13.41: Kommer på den briljanta idén att spara det jag gör.
13.42: Försöker logga in. Går inte. Försöker skapa nytt login. Går inte för mailadressen är redan registrerad.
13.43: Letar efter gamla loginuppgifter.
13.46: Begär nytt login.
13.48: Inget nytt har kommit så jag fortsätter arbeta med modellen i detta helt fruktansvärt undermåliga program. ( Ja, ni märker säkert sinnesstämningen)
13.58: Hör att mailet trillar in, men fortsätter jobba.
14.10 Nästan klar, kommer på att jag ska spara. Ska logga in och råkar tappa musen - hela programmet låser sig och måste stängas av. Inget sparat.
14.11: Lackar ur, går ut i köket och hittar kaffet, lagom starkt... Nåväl, men lite mjölk går det väl ner.
14.12: Mjölken är som vanligt slut! Vad är det med resten av familjen?? Hur är det bara möjligt?
14.13: Tar grädden. Bra där, Fru Laktos- och kaffekänslig, bra där.
14:25: Ställer mig och stryker, dagen är ju redan som den är...

Hur har ni det då?

Update: Ja, jag vet, I-landsproblem, men ibland måste man ju bara får vältra sig i självömkan.

4 kommentarer:

Evelina sa...

Självömkan är ett måste ibland, hur skulle man annars överleva? Speciellt om mjölken är slut!

Och jag har utmanat dig... om du har lusten att känna för en sådan sak!

Milla sa...

Stackare:/ Vältra på du:) Efter en så´n där dag, vem skulle inte? klaga??
Kram på dig och hoppas ni andra inte behöver bli kräksjuka.
Milla

Malin sa...

STACKARS DIG!!!

Nipe sa...

Evelina: Utmaning antagen! Ska klurapå svaren lite först:)
Milla: Vi klarade oss!
Malin: ;)