onsdag 2 april 2014

Snickrat lite

Har kommit in i ett bra stim. Fixarstimmet.
Idag tog jag tag i en surdeg till, utrymmet under tvätthon i tvättstugan. Sen tvättstugan blev klar för snart två år sen, så har vi funderat och funderat på hur det ska se ut därunder på bästa sätt. Det är 96cm brett, så inga standardgrejor har funkat. Dessutom blev vi kattägare och då uppstod dessutom behovet av en kattlåda nånstans.

I några veckor har jag gått och fnulat på en mycket enkel lösning, som skulle kunna möjliggöra att ha kattlåda, hinkar och framför allt orienteringsryggsäckarna där under. Just ryggsäckarna har stört mig en hel del senaste tiden. När vi byggde ut huset med en tvättstuga och en ny stor hall, tänkte vi verkligen på ALLT, innan vi kom till skott.
Vad vi inte visste då, var att vi skulle börja orientera. Helt plötsligt har vi helt andra behov. Fyra garderober förslår inte långt när man ska härbärgera 3-4 stora stolsryggsäckar. Vi hade behövt en liten klädkammare! Too late, Nipe, too late.
Som sagt, har fnulat på en cheap-and-dirtylösning ett tag och exakt hur fnissig tror ni jag blev när det visade sig att Silverräven fnulat på exakt samma idé. Han dryftade detta i helgen som sen drog han till Paris på tjänsteresa. Kvar blev lilla frun med ett obändligt behov av att få detta fixat. Verkligen ingen avancerad lösning, men väl fungerande! (att vi inte tänkt på det tidigare? varför gör vi det så svårt för oss hela tiden?)



Så himla nöjd blev jag nu! Nu har vi en ryggsäcksplats under tvätthon, även om jag fick kompromissa med att lägga ryggsäckarna ner (och knö in...)
Mest nöjd är jag nog ändå med att jag faktiskt snickrade själv. Jag kan ju -  bara jag vill och orkar tänka till.
Kanske inte så proffsigt som om Silverräven (perfektionisten när det gäller snickrande) hade gjort det, men va fasen, det är ju bara under tvätthon. Dessutom ska där hänga ett draperi framför.
Det där draperiet blir kvällens pyssel. Nu ska jag ut och fortsätta gräva i trädgården.

Inga kommentarer: