torsdag 14 januari 2016

Snipp snapp snut, så var julen slut

Vi tillhör de om håller kvar julen till efter tjugondag Knut. Jag förstår inte folk som tar fram julen 1 advent och som sen går all in på julen innan 4 advent, för att sen riva ner allt på annandagen. Som dessutom tar in tulpanerna samma dag, köper hem semlor och börjar tjata om att "nu borde det minsann bli vår"... 
Okej, jag raljerar väl lite nu, men inte så mycket. Ja, jag har faktiskt en bukett tulpaner på bordet och ja jag har faktiskt ätit semla redan (det är dock nytt personbästavärsta). Men jag tar inte ner julen i förtid och jag tjatar inte om våren.

Jaja, vi tog i alla fall ner delar av julen idag. Granen rök och tomtarna. Adventsstjärnorna får stå ett tag till, tycker det är så mysigt.
Den pälsbeprydda tomten lämnade vi dock kvar.
 Annars då? Kan vi kora Ris à la Maltan med blåbärs som julens absoluta vinnare? Ja, det gör vi!

Inga kommentarer: