tisdag 27 juni 2017

Och sen sist?

Det straffar sig att stressa för mycket och slarva med återhämtningen. När livet lugnade sig lite kom en förkylning som ett brev på posten. Bihålorna täpptes igen på en halvtimme och kroppen blev seg. Några dagars vila förra veckan men nu är jag på benen igen, även om de där bihålorna håller hårt på sitt innehåll. Förlåt för informationsgraden.

Men, i söndags när energin återvänt, sillen var nersköljd med snaps och trädgården kallade på mig, tog jag tag i en surdeg till. Ni kommer väl ihåg komposten? Bredvid den finns ett grindhål ut till en lekplats och en sidogata. Man kan köra in det hållet till oss, men det är inte rikigt en bilväg ända fram. Vi använder den ibland när nåt hindrar oss från att köra det vanliga hållet (typ nu snart när det ska grävas fiber). Två grindar i tryckimpregnerat. Två grindar varav i alla fall den ena har legat ner ett tag, eftersom den är helt upprutten. Virket till att göra en ny köptes förra året.

Nu är den på gång!  Ja, den ena då, eftersom vi bara har köpt virke till en. Hur vi tänkte där är en gåta, men det gör inte så mycket nu, jag tar en i taget i alla fall.
Ytterligare en sån där grej som inte alls tar lång tid när man  väl får tummen ur att sätta igång.

Så det är väl ungefär vad jag gjort sen sist. Ni då?

Inga kommentarer: