söndag 25 mars 2018

Utomhus

I helgen har jag börjat känna igen mig själv igen, så jag håller alla tummarna att influensan flytt sin kos nu.

Men två veckors influensa och innan dess knäskada, det har ju inte gjort underverk på konditionen precis... Små korta promenader, det är vad knäna och lungorna orkar med just nu. Det blir bättre, bara jag kommer igång med träning igen. Så trött på det där med knät nu. Längtar ut i skogen så jag blir tokig. Rehab, rehab, snart är jag tillbaka i mitt rehabschema och fasen vad jag längtar även till det.

Nog pratat om det.

 I helgen har det varit premiär för Pillerill med orienteringstävling och Skruttafisan hade sin tredje helg i skogen. Alltid kul att vara med när de tävlar. Jag var med dom idag och igår och fick lite utomhustid. Helt ljuvligt, även om det behövdes underställ.

Fick lite vintergäck av fina vännen Sofia som inte bor så långt från tävlingarna. Så nu i eftermiddag var jag ute och fick ner dom i jorden (öh, ja i tjälen...) och tog även bort lite visset från ormbunkarna. Så utomhus, det har jag varit i helgen. Skön revansch efter två helger i soffan.

5 kommentarer:

Löpar-Åsa sa...

Hoppas verkligen att du slipper bli mer sjuk på ett tag och att du får ordning på din rehab!

SARA BORG sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara Borg sa...

Fy så tungt men influensan alltså! Jag låg också däckad i februari och det var riktigt tungt att komma igång igen, men efter några pass på längdskidor så var det som att orken (och livsgnistan) sakta men säkert återvände :-)

Nipe sa...

Ja fy nu är jag trött på detta!

Nipe sa...

Jag hoppas att jag kommer igång med träningen denna helgen och hoppas det vänder uppåt igen.