tisdag 14 augusti 2018

På gång igen

Sådärja, nu är semestern slut. Sommaren däremot, den viker inte ner sig i första taget verkar det som, även om den väl lugnat ner sig lite nu va?
Kristianopel i juni, när vi var på orienteringstävling  

Jag är inte kompatibel med värme, det är tydligt. Det har gått bättre nu på slutet, men det är ju för att jag taggat ner på vad jag gör om dagarna. Vi har helt enkelt prioriterat bort en hel del aktiviteter för att spara energi och så. Lite trist, men kanske även en smula nyttigt också.

Nu har jag jobbat fem dagar. Tre av dom var det 28 grader på kontoret och nej, det var inte roligt alls. Denna veckan har det varit lite mer humant, så nu känner jag också att hjärnan orkat vara påslagen lite mer.

Vad har hänt i sommar då?
Jo vi har orienterat, cyklat, renoverat, rensat och chillat.
SUPat då? Tyvärr inte alls så mycket i sommar som jag hoppats på. Det var lite där i juni, när vi paddlade både morgon och kväll, men sen har det varit lite för lite av den varan. Orsakerna har varit att när jag väl haft tid har det varit blåsigt eller alger. Sen har vi inte heller varit hemma så mycket på semestern. Jag tänkte köpa en uppblåsbar (som då går att ta med i husvagnen eller bilen), men hittade ingen bra. När vi väl kom hem igen, ja då kom algerna.
Jaja, förra året paddlade vi in i oktober så än finns det hopp.

Min nya mobil är fantastisk på alla sätt och vis, men den har slutat synka mina bilder till dropbox. Svårt att få till det här med bilder i inlägg från mobilen, tycker jag,och vill helst sitta vid datorn när jag skriver inlägg med flera bilder i. Ja, och här vid datorn kommer jag inte åt bilderna. Åh, ibland är jag alldeles för oteknisk för mitt eget bästa...

I vilket fall som helst, min ambition är att skriva lite inlägg om vad vi gjort i sommar. Vilket dag som helst...

Förresten, ni vet väl att ni kan följa mig på instagram också?
ninamariaring heter jag där.
gullanbythesea heter mitt och makens konto där vi lägger ut bilder från renoveringen av sommarstugan.

Inga kommentarer: