torsdag 6 februari 2020

Om än en smula sugen...

Är faktiskt fett nöjd med mig själv. Sen förra nyåret, dvs 1 januari 2019, så har jag inte ätit godis.
Det gick så bra förra året att jag helt sonika fortsätter skippa godis även 2020.
Förra året gav jag mig själv 20 fridagar och tänkte att en lördag varannan vecka (ungefär) skulle vara trevligt att äta godis. Men jag skippade faktiskt helt i stället, det kändes dumt att fresta mig själv.
Jag ska tillägga att jag äter kakor, ja herregud vad kakor jag mofflar ibland.
Inte som substitut för godiset, men det gör ju att det inte är så svårt att avstå godishyllan.

Visst, jag är sugen på vissa saker, Bravo-kolor exempelvis. De äter jag inte för att de är godast i världen (jo lakritskolan och hallon är nog det), utan mer av nostalgiska skäl. De fanns i varubilen som kom en gång i veckan hemma i byn.

Choklad kan jag sakna också.

Men va fasen, än har inte suget blivit så stort att jag ätit Bravokolor eller choklad, så jag antar att det nog mest handlar som vanans makt.


Inga kommentarer: