fredag 15 maj 2009

Nipes nostalgitripp för dagen...

4 kommentarer:

Mamma sa...

Nu blir ju jag också nostalgisk! Jag minns tidigt 70-tal: En ljuvlig 3-åring som satt med sin pappa i TV-soffan och tittade på Tango Räv och de andra idolerna i "Faderna färd" (=Fablernas värld) och jag som lärde mig spela fiol och tränade på just Jämtländsk brudmarsch med dig i magen. Du knödde runt lite och sen la du dig till rätta och somnade så gott. Hur många gånger sen dess har du somnat till just den låten, egentligen?

Nipe sa...

Mamma: Otaliga gånger misstänker jag!Kanske inte den bästa versionen jag hört som jag la upp här, men jag gillade kombinationen gitarr och låten...
By the way: Vi har försöktt ringa! Är det vidarekopplat?

Lusamusa sa...

Jämtländsk brudmarch jo jag tackar jag. Det vakraste svenska musikstycket näst efter Värmlandsvisan.

Nipe sa...

Lusamusa, visst är det! Fast för min del kommer Trollens brudmarsch som två...