onsdag 7 oktober 2009

Sortera mera

Uppdrag upprensning och sortering fortsätter. Nu har turen kommit till förrådet.
Ja, jag behöver nog inte beskriva det närmare, vårt förråd har nog samma status som de flesta andras...
Skor, skor, skor, överallt bara skor. Kan kallt konstatera att Skruttafis har gått från stl 30 till 32-33 över sommaren.
I morgon ska jag ta tag i klädberget och det där andra berget, det med saker man inte riktigt vet om man ska spara eller inte. Hoppas jag vaknar på rätt sida imorgon bitti, så att det blir ett fullt släp till tippen.

9 kommentarer:

din mamma sa...

Det är visst inte bara Pillerill som är lik SIN mamma. Vilket förråd tror du jag har rensat i idag då?

Nipe sa...

Mamma: fast i erat förråd finns det typ en tredjedel så mycket som i vårat. Men visst är lille Pillerill lik mig, söt och så ;-)

Esset sa...

När du är klar hos dig så kan du fortsätta här. Förutom privat kock vill jag ha privat ordning- och-reda-hållare ;)

anne sa...

Inbilla dig inget! ;) Vårt förråd har en helt egen look, ingen kommer ens i närheten av hur det ser ut där! Jag lovar!!! ;)

Agneta sa...

Kom ihåg att ta före- och efterbilder!!! Och såklart lägga ut i bloggen sen! =)

Nipe sa...

Esset: Hrm, har faktiskt en liten affärsidé på G om just det där, tillsammans med en annan eLCa...
Anne: Proove it, baby, proove it! ;-)
Stort och smått: Jag ska göra ett försök, nu har jag ju redan röjt lite i ena rummet, men det andra kanske får smaka på kamerablixt.

CharmKatti sa...

Lycka till...eller nåt;-)

H C Barregren sa...

Den senaste kvantforskningen har framfört teorier som tyder på ett visst samband mellan de svarta hål som dräller omkring i rymden, till synes helt utan orsak, och den sammnlagda massan av skor i småländska förråd. Tyvärr spärrades forskarna in i små madasserade celler innan de han offentliggöra sina omvälvande teorier. Numera bygger de bara pappersplan.

Mångmamma sa...

Sv: Tack för att du tittade in hos mig.
Visst kan det vara befriande att läsa om andra familjers vedermödor.
Även om man "bara" har två är det den verkligheten som gäller och stundtals kan bli för mycket! :)
Visst bor vi i Växjötrakten, dock några mil norr om och defenitivt på landet.
Trevlig dag!