måndag 8 mars 2010

Nipes Nostalgi del 1


Startar ett bloggtema som ligger mig varmt om hjärtat.
Såg inne hos Kaos-Anna att Bravokolorna även finns i Kungliga Nacka. Gott skit det där.
Just Bravokolor får mig att minnas barndomen extra skarpt. Vi hade varubil hemma i byn. I den köpte vi Bravokolor och Pigall. De vuxna köpte Skotte, usch.

Visst är det ganska häftigt att alla tre säljs fortfarande? Bravokolor köper jag ibland när jag vill njuta och minnas. Pigall har jag lite tappat smaken för, men minnena bleknar inte. Skotte - nja, så vuxen har jag nog inte blivit än.

Vilket godis från förr gillar/saknar/älskar/hatar du?

7 kommentarer:

milla sa...

Aco var kanon, Rigi choklad och Zoo tablett ask älskade jag. Saknar mer glasssorter som Puckstång och Nötpuck.
Kul idé på kategori.Kram

anne sa...

Visst fanns det rival-kolor? Kolor med något slags chokladsmakande fyllning?

Blå tuggummi saknar jag också.

Nonsensakuten sa...

Tuggummit Shake med lakritssmak. Och så Djungel-vrål (den ursprungliga versionen, innan EU förbjöd den supersalta smaken)

Osloskånskan sa...

Kommer du ihåg gröna Riff-tuggummin? Förpackning i grönt och guld...mmm...

Anne Sandberg sa...

Det finns en Engelsk kola med bananfyllning i =) finns ta mig tusan inget som lockar mer i godisväg .. men ja kan inte för mitt liv hitta det igen sist ja köpte nån va säkert 15 år sedan & då va de i Bromölla av alla ställen .....
Ja älskar oxå hårda karameller som heter ankkrubb ..läckert namn va ?

Malin sa...

Drakeld,oh suck!
Halv hård karamell med mjuk lakrits fyllning.
Och dom där syrliga karamellerna som mormor alltid hade i handväskan -gula eller oranga klyftor.

Nipe sa...

Alla: Tack för kommentarer, vad kul att läsa! Temat kommer återkomma, var så säkra.
Milla: Rigichoklad, det fick vi alltid i mormors påskägg! Puckstång saknar jag med.
Anne: Blått tuggummi, det var häftigt det, var det inte nån Toy-variant?
Nonsensakuten: Shake, ohhh vilka flashbacks från högstadiet. Aha! Det är så att EU har mesat till våra Djungelvrål, jag som trodde det var jag som fått annat smaksinne.
Osloskånskan: Riff kommer jag faktiskt inte ihåg, måste nog googla det :-)
Anne: Den där bananfyllda kolan har jag nåt svagt minne av... men ankkrubb, hahah? VAD var det för nåt?
Malin: Drakeld?? Men de där syrliga apelsinklyftorna, åhh vilka minnen av mormor!