måndag 8 december 2014

Grönt är skönt

I somras fick jag en bougainvillea av en kär vän. Den blev lite bortglömd efter att vi kommit hem från semestern. Ja, efter.  Under vår semester hade vi världens bästa blomvakt. Aldrig är våra blommor så fina som när vi haft blomvakt. Men sen efter, ja då missade jag att vattna den fina bougainvillean, så sen var den inte så fin längre...

När hösten kom, plockade jag undan alla säsongsväxter på altanen och i väntan på att få åka med till tippen, ställdes de bakom garaget.
För några veckor sen slängde jag upp blommorna på släpet, men just bougainvillean blev jag lite sentimental över. Kikade lite på den och se, var där inte en liten, ack så liten, antydning till grönt?
Ställde helt sonika tillbaka krukan bakom garaget och tänkte ta in den i värmen senare. Där glömdes den bort, tills i förra veckan.
Se på den nu!

1 kommentar:

Mamma sa...

Bougainvillea är en lövfällare och kan se precis hur död ut som helst. Snart blommar den nog också ska du se.