måndag 23 februari 2015

Det vill sig inte...

I helgen tog jag hem datorn för att jobba ikapp lite. Tre illustrationer som jag skulle rita i Illustrator. Åhhh, vad jag älskar det programmet!
Sen jag jobbade med det sist har det onekligen hänt en hel del. Fick lägga en väldigt lång stund och två mail till kollegor för att hitta ett mönster som ser ut som en snittyta. Jag vet att det finns där, men hittar inte i menyerna längre.
Det där helgjobbet kom sig av att jag i fredags glömde mitt ena USB-minne hemma. Alltså skulle jag jobba i går tänkte jag. Så blev det inte, till stor del för att jag glömde några av dokumenten på jobbet men också för att jag var för lat helt enkelt.
Idag på jobbet var jag synnerligen effektiv faktiskt, men kände ändå att en timme nu på kvällen skulle göra morgondagen roligare.
Packade ner datorn i väskan samtidigt som jag diskuterade lite med min uppdragsgivare.
Nu inser jag att det där USB-minnet ligger kvar på jobbet...
Nej, det vill sig inte riktigt.

Inga kommentarer: