måndag 2 februari 2015

Planering


Efter en tids avkoppling från vardagen var det så måndag igen.
En välplanerad fylld vecka skulle starta.
Det gjorde den, som alla andra måndagar. Sen började det plinga i telefonen. Först blev ett utvecklingssamtal inställt.
Sen plingade det igen. En kompis som ville promenera. Nix, det hinner inte jag, men jag kan på onsdag blev mitt svar.
Sen åkte jag till det inbokade mötet med syokonsulenten. Dit kom jag i tid, men inte hon. Vabb tydligen och det hon glömde meddela mig. Hmf, sånt gillar vi inte tidigt på måndagmorgonen.
Hem igen och konstaterade muttrande att den där promenaden visst hade funkat. Nåväl, onsdag blir ju bra det med.
Då ringer mobilen och en röst i andra änden ger mig jobb i två veckor med start imorgon, helst idag.
Jaha, bara att ta fram den där välplanerade veckan och planera om den.
Besök på skolan för att äska fritidstid.  Läsa in mig på diverse dokument. Leta fram ett gammalt passerkort som kommer till heders igen. Tvätta några tvättar till av det där berget i tvättstugan. Lyssna lite på det oroväckande ljudet från tvättmaskinen.
Dricka lite te. Titta lite på kalendern och förundras över hur allt ändrar sig. Tur jag sen länge lärt mig att skriva med blyerts.

Ni då?

Inga kommentarer: