söndag 18 oktober 2015

Skumögd

Det är ju inte så att undertecknad är 25 längre. Ett tydligt tecken på det är att jag börjar bli skumögd, alltså får svårare att se när det är lite sämre belysning.
Vårt vardagsrum  har helt galet dålig belysning faktiskt. Jag tänder alla lampor där är, men inte fasen ser jag det jag vill se i alla fall.
Igår hade vi en ledig lördag, inget inbokat. Det hör inte till vanligheterna.
Vi köpte lampa. En lampa med sex ljuskällor. Nu jäklar.
Så. Himla. Bra.
Äntligen! Det varde ljus!


Idag gick jag och Skruttafis runt Svalemålaleden, en liten vandringsled längs med kusten. Fint och ljust.

2 kommentarer:

Märta sa...

Härliga bilder! Där hade man gärna gått en söndagspromenad.

Nipe sa...

Märta: En riktig pärla mitt i Blekinge! Hela leden med transportled från Järnaviks camping är ca 8km om jag mätt rätt.