tisdag 16 februari 2016

Vad-listan

Den här listan har florerat runt på diverse bloggar och jag blev lite sugen. Häng med!

Vad stressar dig? Det mesta, verkar det som. Stresståligheten är låg och har varit i några år nu, men jag jobbar på det. Att alltid ha en tid att förhålla mig till (hämta/lämna, arbetstider mm) stressar mig oerhört. Att inte kunna göra det jag gör tills det är färdigt, utan alltid måste ha en blick på klockan. D
Vad ska du göra ikväll? Först gymmet, sen mat! Lägga in en maskin tvätt och jobba undan lite föreningsgrejer som jag skjutit upp ett tag.
Vad är svårt? Att få vissa saker gjorda, uppenbarligen (se raden ovan). Att crawla tycker jag är svårt och att få till den där rehabträningen min rygg skulle må bra av. Just den där crawlingen.. jag gick en kurs för några år sen och trodde naivt att jag liksom bara skulle lära mig, men ack nej. Sen har jag svårt att inse när good is enough, jag vill gärna göra saker så optimerat som det går, vilket gör att jag har svårt att bli klar ibland.
Vad är lätt? Att skjuta upp, hehe. Nä, men jag tycker det är lätt att orientera (oftast). Har lätt för att läsa av naturen och se kopplingen karta/natur. Sen är det lätt att pussla också.
Vad blir det för middag idag? Idag blev det kycklingklubba, ris och bea-sås. Lyxade till det med avocado-bananglass efteråt.
Vad vill du göra mer? Träna! Jag känner mig hindrad både i tid och styrka. Jag vill springa/vandra/cykla långt. Just nu hindrar min rygg (och några extrakilon) mig från att träna exakt som jag vill. Sen vill jag göra mera vintersaker, som att åka skidor på både längden och tvären men jag bor i fel ände av landet, helt klart. Jag vill upptäcka mer av vårt lands underbara natur.
Vad går du igång på? Ordvitsar, kartor, pussel och upptäcksfärder.
Vad gråter du av? Ilska, rädsla och oro, för stort och smått.
Vad gjorde dig arg senast? Riktigt jäkla skitarg senast var när någon/några gav mig kritik i efterhand och tyckte jag skulle gjort på ett annat sätt än det jag fick order om först. Sånt tål jag inte. Har nog överlag svårt att ta kritik av olika anledningar, men just det där att inte få rätt förutsättningar från början och sen få kritik, usch.
Vad åt du senast? Avocado-bananglass (hemmagjord). Det var gott men såg ut som .... ja, det vill jag inte ens skriva.
Vad är fånigt? Jag tycker det är fånigt att följa trender rakt av utan nån som helst eftertanke.
Vad är gott? Mycket! Avocado. Skaldjur. Choklad. Messmör. Visseltoftatårta. Sommarsoppa (nypärevälling, sug på det ordet ni!).


Tackar till Sara, Jeanna och Jessica, där jag fått läsa era listor och hittat länkar till andra!

Inga kommentarer: