tisdag 2 augusti 2016

Snudd på kriminellt

 
 
Silverräven och jag är rörande överens om det mesta faktiskt. Ett bra team (Team Nipe) som kompletterar varandra och som har samsyn nästan jämt. Det finns dock två saker där det inte funkar. Trädgården och matematik. När vi löser mattetal, tänker han från ett håll och jag från det motsatta. Svaret blir detsamma, men tankebanorna går tvärtemot varandra. Tyvärr måste jag erkänna att han nog har den mest effektiva varianten i sitt huvud, det är han som lyckats bäst i ämnet. Hrm, det satt långt inne att erkänna det, men så är det nog. Tyvärr kan jag inte lära om och när jag ber honom förklara är det ju så ännavänt att jag till slut oftast ber honom dra nånstans.
 I trädgården löser vi det (eller jag löser det, hehe) genom att jag helt enkelt vägrar att lyssna på hans galna idéer. Det är jag som envåldshärskare som klipper buskar mm, annars vete fasen hur här hade sett ut.
Men som sagt, i det mesta annat är vi överens, eller kompromissar fram en bra lösning som både blir nöjda med. Samsyn, var ordet.
 
Men här!!!!? Vad skådar mitt norra öga nu då?????? Ni får ursäkta mitt tonårsjag som kommer fram och staplar utropstecken och frågetecken på varandra här, men det är ju befogat.
Hur i hälsefyr gör han när han spelar sänka skepp???!! Helt tvärtemot alla regler (ja, åtminstone enligt alla konstens regler som råder i min familj). En träff markeras med ifylld ruta, en bom markeras med ett kryss och en omöjlig ruta markeras med en plutt, that's it! Allt annat är ju snudd på kriminellt. Jeeeeez!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: