måndag 15 maj 2017

Det där med många dagar på raken

Även i år försöker jag hänga med i #blogg100, alltså att blogga hundra dagar på raken. Jag har inte så stora ambitioner, mer än att faktiskt blogga 100 ggr på lika många dagar. Kvantitet före kvalitet.
Inför starten har jag dock varje år tänkt att jag skulle vara lite strukturerad och faktiskt ha lite struktur på skrivandet. Göra inlägg av allt det där som poppar upp i huvudet. Ta mig tid att formulera lite av allt som snurrar.
I år gjorde jag till och med en lista på tänkbara ämnen att skriva om, och listan innehåller dessutom i vissa fall en hel del stödord och anteckningar. Inte illa va?
Synd bara att den där listan rymt. Puts väck, borta.
Utmaningen tar slut i juni nån gång och min gissning är att listan hittas i juli eller så.
Så, vad vill jag säga egentligen? Jo, att det nog för det mesta kommer mest blaj här, men att jag då och då faktiskt tänker till och formulerar mig. Se det som guldvaskning. Det mesta är sand, men plötsligt händer det.

Inga kommentarer: