söndag 14 maj 2017

Rätta in sig i ledet

Bara att haka på, hänga på, rätta in sig i ledet.
I morgon är det måndag igen. Dags att kamma till sig och bete sig som folk igen. Nä, det där sista ligger inte riktigt för mig på en måndag, hehe.

Men ärligt, borde det inte vara kriminellt att helgen får gå så fort?

Äh, det där leder ju ingenstans - att klaga på att helgen går fort och att måndagen kommer som ett jäkla ånglok och kör över mig. Som om jag inte borde vara förberedd? Som om det var en överraskning varje gång att måndag kommer efter söndag?

Nåväl.  Idag var vi på tävling igen. Barnen sprang och vi andra drack kaffe, ja ungefär så.
Vid start kollar vi upp i luften och där kom det största fågelstrecket (sträck?) jag nånsin skådat tror jag. Eller i alla fall det snyggast organiserade. Långt ifrån alla fåglar fick plats på bilden.
-Du flyger ur bild, Kaj!

Men vackert mot den mörka himlen var det och jäklar i min lilla låda vilken fin formation. Snacka om att rätta in sig i ledet.

Inga kommentarer: