lördag 24 november 2018

Småfix och större tankar

Tre hus...
Det finns alltid att göra.
Just nu fixar vi småsaker lite här och där. Förra helgen rensade jag hängrännor på sommarstugan medan maken fixade färdigt vindskivorna på dasset.
Samtidigt jobbar våra hjärnor för fullt med större tankar. Vi planerar kök och utbyggnad i stugan. Samtidigt har vi huvudbry om vårt tredje hus, det som vi hyr ut. Hyresgästen har precis flyttat ut och vi funderar på vårt nästa steg.
Och nästnästa med för den delen. Ska vi hyra ut igen eller sälja? Ska vi renovera nu eller senare eller lite både ock? Ska vi renovera lite, halvmycket eller typ flytta köket?
Idag fick vi hjälp i våra diskussioner av min syster. Underbart med bollplank och det hela slutade med att vi även ritade skisser på hennes kök...
Nu ligger jag i soffan och latar mig, men ska strax ta mig i kragen och hjälpa maken med att bygga klart trappräcket här hemma.
Tre hus...vilka stollar vi är.

2 kommentarer:

Den gamle i skogen sa...

Jepp !!

Nipe sa...

Aumen du.