fredag 22 mars 2019

Ja, jag ska...

Ska bara...

Det var det där med Färöarna... det kommer. Ska bara först.

Vårt bildarkiv på datorn är en stor källa till gråa hår. Jag har kopierat filer lite hit och dit inser jag. Innan var allt sorterat på år. Det är det nu också, men med tillägget att åren blivit, så att säga, en smula blandade. Hrm. Gör om gör rätt.

I vilket fall som helst.
Våren är på väg, hörrni. Jag och Pillerill plockade fram pelargonerna idag och planterade om. Ett vårtecken om nåt. Igår hittade jag en blåsippa i skogen bakom sommarstugan!

I vårt uthyrningshus har vi precis fått hjälp av både snickare och rörmokare. Av den sistnämnde fick vi både hjälp och stjälp, men det orkar jag inte orda om. Det blir nog bra till slut. Snickaren däremot var en riktig "keeper". Han får gärna hjälpa oss ute i sommarstugan sen vad det lider.
Men faktumet att hantverkarna gjort en del i huset, det fyllde på vår egen lista rätt bra. Nu har vi massor att sätta tänderna i. Ska bara klona oss först.

Ha en fin helg!



1 kommentar:

Hannas krypin sa...

Hantverkare är ett helt eget släkte känner jag. Kommer och går lite som de vill och gör lite som de vill. Fint att se blåsippor. Det är verkligen ett vårtecken.