måndag 11 mars 2019

Måndag

Vaknade lite på fel sida idag. Lite sur, tvär och ledsen - oklart varför. Sovit för lite, rehabbat för lite och stretchat ingenting, kanske? Ryggen samarbetar inte. Men men, det blev lite bättre efter lunchpromenad.
Men så korkad!? Alltså på riktigt en smula trög i huvudet idag.
Letade på nätet efter ett faktablad eller manual på en viss typ av givare. Hittade inget. Mailade konstruktören och frågade om han hade nåt eftersom jag inte hittade.
Innan han svarat inser jag att jag vänt på bokstäverna i produktkoden. En temperaturgivare som heter Temp123, blev Tmep123. Inte så logiskt namn helt plötsligt.
Får maila igen och säga att nej det behövs inte längre, jag hade vänt på bokstäverna.
Till svar får jag att: Hm, jag undrar om du inte tagit fel på vilken huvudprodukt den här ska bytas på.
Jodå, det med. Hade ändrat i dokumenten på fel huvudprodukt så jag fick ändra tillbaka, och göra om på rätt ställe. Som tur var inte så mkt text, inga bilder eller länkar.
Äh, ingen stor sak egentligen, det var mer det här retliga i att detta var min första kontakt med den här personen och så blir det liksom två fel av två möjliga.

Åkte sen hem och tog revansch genom att göra en alldeles galet god kvällsmat. Grön Carbonara från en av Lisa Bjärbos Vegoböcker. Mums.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Känner igen det där! Jag brukar kanske visserligen inte skicka fel koder, men för lite information. Så får jag skicka igen och igen. En kort tydlig info blir tre snurriga mail. Suck.

Nipe sa...

Ja och sen har vi ju klassikern att i första mailet skriver man:se bifogad fil. I nästa mail skickar man sen filen....som man ju givetvis glömde...