lördag 18 januari 2020

Lerig lördag (och lite ilska på det)

Hej på er!

Stora framsteg idag minsann! Jag har äntligen fått tummen ur att koppla ihop min nya GPS-klocka med Garmin Connect och med mobilen. Enligt appen är det även kopplat mellan Garmin och Strava men där vete fasen om det blev rätt. Det är mycket med det tekniska, haha. Undertecknad är ju dessutom teknikinformatör och tekniskt utbildad, men det är uppenbarligen ingen som helst garanti för att man ska få ihop sina egna prylar.

Sen har jag gett upp hoppet om att få Dropbox att synka över mina mobilbilder till datorn nåt mer. Dessutom är alltid vår Dropbox full, men det är för att den är kopplad mot orienteringsklubbens, så det är liksom inte vårt fel.
Istället har jag insett att jag får helt enkelt koppla ihop mobilen och datorn med jämna intervaller och kopiera över bilderna. Suck. Nåväl, huvudsaken är ju att de kommer över, eller hur?

Så,
nu ska det kunna bli lite bilder här och lite mer action på skrivandet också kanske? Det är många som överger sina bloggar, men jag gillar den här plattformen.

Min lördags då? Jo, kidsen är på läger så jag och Silverräven bestämde att ta sovmorgon,. Det gjorde vi med råge för klockan var nästan 12 innan vi klev upp! Halva dagen borta! Inte bra, men välbehövligt!
Han drog sen till Gullan för att renovera och jag drog till skogs för lite cykling.
Gick mellan huset, garaget och bilen på vår uppfart för att fixa med att få alla grejer i bilen och få upp cykeln på takräcket. Fick gå in igen för att hitta en torx-nyckel till att justera sadeln med.
Kom iväg och inser efter nån minut att det luktar jäkligt illa i bilen. Det stinker hundbajs! Satt i oset i en 10 minuter tills jag var framme vid Salsjön där jag tänkte cykla. Går ut och lyfter på ena skon... då är den helt ingeggad med hundbajs! Det är ju märkligt, eftersom jag bara gått mellan huset och garaget. Alltså är det nån som rastat sin hund och låtit den springa in till oss och skita på vår uppfart. Vi har en stor tomt, så oavsett från vilket håll den sprungit in, så är den vääääldigt långt inne på tomten, typ 40 meter. Hur kan man tillåta sin hund det och varför i hela friden har man inte vett att plocka upp efter den?! Fick sanera skon och inne i bilen, men det luktar fortfarande...
Må den hundägaren evigt trampa på legobitar...
Så lite (läs mycket) ilsk så cyklade jag iväg på min runda. Det regnade lite, men jag tror det slutade efter ett tag. Här har ju regnat väldigt mycket senaste tiden så det var en lerfest utan dess like på en stor del av rundan. Munnen ska vara stängd, det är en läxa jag lärt mig :)
Härlig runda. Jag tog 7,5km spåret men gjorde en annan krok på slutet för att få lite mer stig och mindre skogsväg. Gjorde även en extra liten runda när jag kommit till bilen för att varva ner lite.
Man kan säga vad man vill om Blekinge ibland, men här är rackarns grant ändå!

Det här är det som var renast. 
Efter hade jag tänkt sitta i bilen och dricka varm äppelmust och äta en liten kaka jag råkat få med mig, men det gick ju inte på grund av stanken från hundbajset. Jag fick öppna i kombin och sitta i öppningen men det var kallt. Silverräven ringde och behövde diskutera en liten väggbits vara eller icke-vara, så jag körde dit - jag var ju ändå mer än halvvägs dit. Diskuterade en stund och väggbiten blir kvar, det blir nog bäst. I Gullan är där verkligen ingen värme just nu, vi håller på att byta golv och isolering och det som ligger längst ner på undersidan av huset (det står på plintar), så det är liksom fritt blås in just nu. Frös som en hund, blöt, lerig och svettig som jag var. Det var obeskrivligt gött att duscha sen.
Notera krattan till höger, inte var dag man räfsar löv inifrån huset...
Gullan: ja där händer det ganska mycket just nu, jag får försöka göra ett inlägg om vad vi gjort och vad vi ska göra.

Ha en bra lördagskväll, det tänker jag ha!


Inga kommentarer: