söndag 26 januari 2020

Stigfinnarturer med touch av gris

Två cykelrundor i helgen. Ja, det är ungefär vad jag fått gjort, utöver hotellfrukost och några maskiner tvätt.
Hotellfrukosten var ett resultat av konsert i Karlskrona på fredagskvällen, Takida. Inte min kopp av te kanske, men livemusik är alltid roligt och vi var där med våra kompisar ocv det är ju alltid väldigt trevligt och roligt.
När vi kommit hem igår, tog jag och Skruttafisan en tur vid nordvästra hörnet av Listersjöarna. Var lite nyfiken på en stig jag gått en bit på nångång för många år sen. I anslutning till stigen finns skogsvägar som går ner mot en stor mosse. Där cyklade vi en runda efter stigen. På vägen ut pö rundan tog vi en kissepaus och Skruttan la sin jacka för att sen hämta upp den på tillbakavägen. Jag skojade lite om att skogen var tät och att man inte ska kissa alltför långt in bland granarna om man inte vill stöta på vildsvin.
Efter nån halvtimme var vi tillbaka igen och då var det nästan mörkt. Skruttan tar på jackan medan jag stannar lite längre fram. Plötsligt får hon brått och säger: - Nu är det dags att ge sig av härifrån!
Hon hade hört grymtningar inifrån een täta granskogen...
Lite läskigt med tanke på att vi både kissat där och lagt en jacka där. De börjar bli väldigt orädda, grisarna.
Idag cyklade jag med kompis Malin. Vi har pratat om det sen september så det var efterlängtat. Väldigt roligt och jag hoppas inte det dröjer lika länge till nästa gång. Först körde vi en 5 km skogsrunda som jag kört 3 ggr (?) innan och sen en extra tur på mer skogsväg och asfalt. 
Här såg vi flera åtlar men inga vildsvin, puh. Däremot såg vi en helt vanlig rosa gris! Han gick i en hage vid en liten gård. Det var länge sen jag såg en vanlig gris.
Nu trynar jag i soffan... trött i cykelbenen men glad i sinnet.

Inga kommentarer: