tisdag 30 mars 2021

Våren!

Idag är det galet varmt ute. Gick ut på altanen med min påtår till morhonkaffet och det kändes knappt. Alltså, ni vet, när man går ut och det känns kallt. Nej inte idag, idag kändes det inte alls. När jag sen kom ut i solen, värmde den. Just värmde - det var fan inte igår!
Blev så glad. Kom på mig själv att stå å glo på krokusarna inne i syrenbersån och fån-le. Värme i ryggen, ett gäng krokusar i bersån och en påtår kaffe - jag är inte svår att tillfredsställa, haha.
Ikväll tänkte jag mig en cykeltur. När jag såg prognosen tänkte jag "kortärmat!", men så kul blir det nog kanske inte va? Det får nog vänta lite. 
Och den här blom- och planteringslusten som kommer med det fina vädret... jag skrev en lång lista på blommor och buskar jag vill plantera både här hemma och i sommarstugan. Vad skönt att det är påsk i helgen  så jag kanske får tid till det.

Inga kommentarer: