tisdag 6 april 2021

Fail och HittaUt

Hittade en utmaning hos Elna om att blogga varje dag i april. Det lät ju skoj, tyckte jag och taggade till. Ja, en liten stund bara, sen föll det i glömska. Fail direkt alltså. Suck. 
Men va fan, jag är inte den som är den, jag kan ju haka på  nu, det är mycket april kvar, eller hur? 

Idag efter jobbet åkte jag och Skruttafis till Hällaryd för att ta några HittaUt-kontroller. Där i skogen har vi orienterat en gång för några år sen, kanske 2014? Det jag kommer ihåg från den tävlingen var att det regnade så ini helvete ena dagen och den andra var barnstafetten så svår att det var gråtande barn typ överallt. Inget av ovanstående var tyvärr en överdrift. Smhi fick skäll och arrangören likaså. Vi, ja vi fick torka vatten ur husvagnen  för vi hade glömt takluckan öppen... 
Idag var allt betydligt mindre dramatiskt. Uppehåll och barnet mitt grät inte. Det var fint med lite skogspromenad med karta. Och stigarna...resten av kontrollerna kommer vi ta med cykel för de stigarna vill vi susa fram på!

Inga kommentarer: