onsdag 3 juni 2009

Årets sommarpratare är klara!

Nu har ju årets sommarpratare presenterats. Senaste åren har jag börjat lyssna mer och mer på detta eminenta program. Ser fram emot detta och har fnulat lite på vilka det skulle bli. Lite besviken dock, blev inte exalterad när jag såg listan. Saknar idrottstjärnorna bland annat.
Men några stycken guldkorn var där ju allt:
  • Ingvar Kamprad. Givetvis, han kommer ju från byn bredvid våran hemma i Småland!
  • Cecilia Frode. Såg hennes Ängelen, underbar.
  • Lena Ph. Gillar hennes halvbittra självdistans.
  • Jonas Björkman. Äntligen en idrottsstjärna.
  • Ann Heberlein. Måste läsa hennes bok först bara!
  • Ola Salo. Självklart, missade förra gången han var med.

Däremot kan jag nog med fördel missa Guillou, Janouch och Labero

Hm, fyra smålänningar i min lista ser jag. Borde kanske söka för det där?

3 kommentarer:

segsliten sa...

Såg just din bil efter saneringen, är du säker på att det är samma kärra?
Kram ☺

Evelina sa...

Får nog tipsa min kompis Ulf om Lena PH... kan man säga att han dyrkar henne? Eller är det för svagt måntro...

DDT sa...

Usch! Joe Labero! Måste undvika att sätta på radion helt den dagen.