lördag 15 augusti 2009

Tacksam för regn

Första veckan på jobbet avklarad. Tungt värre, av olika anledningar.
En kombination av både för lite och för mycket att göra, är en knepig balansgång för hjärnan.
I går kväll sen ankomst till kräftfesten. Sen ankomst hem till sängen förvandlade morgonen idag till sen förmiddag.
Frukost vid lunchtid, förvandlade elvakaffet till nästan-hela-eftermiddagen-kaffe, med missad möjlighet att bevista militära sjöfarkoster som länge kittlat min nyfikenhet.
Hrm, jag borde kanske vara trött, sur, sliten och ovanpå det ilsken över regnet?
Jag borde det, rimligen.
Men idag är hjärnan för trög även för det.
Jag nöjer mig gladeligen med att tacka regnet för att jag med gott samvete kan sitta inne och uggla. Slöläsa bloggar, gosa med barnen och in i det längsta dra mig för att cykla till Konsum för att inhandla kvällsmaten.
Tack regnet, jag behövde visst dig idag.

(och ta mig tusan, jag tror faktiskt att jag behöver en liten kall öl också)

Inga kommentarer: