torsdag 22 april 2010

Det svarta guldet

Jag tål inte kaffe. Min mage har stora problem med det svarta guldet.
Min hjärna däremot... den har en kärleksrelation med kaffet.
Det är en smula problematiskt faktiskt. En ständigt pågående kamp, med magen på den ena planhalvan och hjärnan på den andra.
Just nu har magen övertaget, kaffeintaget är på noll och har så varit i 2-3 veckor nu.
Nånstans trodde jag i min enfald att när abstinensen försvunnit och magen blivit bättre skulle jag tappa suget.
Moahahhahhaha!
Skulle inte tro det va? Min hjärna skriker efter kaffe. Jag ser syner av mig själv sittandes på altanen med en kopp i handen. Jag drömmer att jag är på Starbucks. Att sniffa i kaffeburken är bitterljuvt.
Nån som har några bra tips för att få bort kaffetankarna?

6 kommentarer:

Agneta sa...

Hitta något gott grönt eller rött te och drick det i stället för kaffe. Det är nog enda sättet. Och försök intala dig att du inte ska dricka kaffe...

Johanna sa...

Åh nej, vilket öde... Kan det motverkas med att bli en riktig te-nörd kanske? Typ läsa in sig på olika sorter; first flush, rökiga teer, oolong och allt som nu finns. Jag skulle inte vilja vara utan mitt morgonkaffe (på nymalda bönor ;-)) men har upptäckt att på eftermiddagen kan ett te med lätt röksmak sitta som hand i handske... Lycka till!

Cucciolo sa...

Koffeinpiller?

Esset sa...

Min mage klarar kaffe bra sedan vi köpte en espressomaskin som mal bönorna för varje kopp...mycket mildare smak. Tips! ;)

Unknown sa...

Hu så hemskt, sluta med kaffe! Skulle jag aldrig klara.

Mintte är nästan lika bra som uppiggande dricka, fast det är ju inte lika gott.

Nipe sa...

Alla: tack snälla för alla tips!
Agneta: grönt te ger halsbränna, men rött kan jag ju utforska.
JOhanna: Ja, vilket öde...blä. En te-nörd ska jag nog bli, just nu skvalpar jag ju bara i mig te utan nån större finess.
Cucciolo: Tja, fast jag vill ju ha kaffelattesmaken på tungan. Finns de med smak? :-)
Carina: nä, förmodligen inte, men jag kan ju testa...
Esset: Vi är på g att köpa en ny kaffebryggare, ska kanske testa espresso?
Mialena: Ja, visst är det hemskt. Jag har slutat förr, men jag börjar ju alltid igen för jag VILL ju kunna dricka kaffe... Mintte? Måste testa.