fredag 9 april 2010

Uppladdning sker

Nu ska det ske, det är oundvikligt detta.
Måste bara ladda ordentligt först. Började redan tidigt i förmiddags med att baka chokladbollar och inmundiga några (hrm) stycken.
Hela dagen har jag gått och tänkt positiva tankar och rabblat affirmationer likt ett mantra.
Snart når jag kulmen i min mentala uppladdning - drar ut korken på champagneflaskan (nåja mousserat i alla fall, man är väl smålänning).
Det är dags.
Andas in.
Andas ut.
Andas in igen.
Stunden är kommen att ge sig i kamp med symaskinen.

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Oj, den stackarn.

Nonsensakuten sa...

Du kan väl vinka när du går i nål...eh..mål...

Nipe sa...

Nilla: menar du mig eller symaskinen ;-)
Nonsensakuten: Får jag medalj då? Det förtjänar jag banne mig!

Osloskånskan sa...

Jag gillar symaskiner :-)

Mångmamma sa...

Du också???
Jag gillar att sy men drar mig för att ta fram den.
Idag gjorde jag äntligen slag i saken och plockade fram den och luckades laga 10 (!!!) par trasiga byxor, känner mig riktigt nöjd!

♥ Carina ♥ sa...

Men guuu va jag undrar nu hur det gick med du och symaskinen??

Sv; Jag är tjänstledig och pluggar till inköpare.
Kram

Nipe sa...

Osloskånskan: Ja, men så rä du från Skåne mä ;-)
Mångmamma:Jo, jag gillar också att sy, men symaskinen gillar inte riktigt mig...
Carina:Det gick över förväntan faktiskt, men jag glömde en handduk, så jag fr dra fram den igen.