fredag 23 april 2010

Soffan är funnen!

Vi renoverade hallen på övervåningen i vintras. Sen dess har jag letat efter soffa. En liten hall kräver en liten soffa. Så liten, så liten att den nästan inte finns alls. Dagens soffmode är lite som inversen av en liten soffa. Gigantiska pjäser som halva grannskapet kan få plats i. Vi har letat efter en soffa som två små barn kan få plats i. Blocket is tha place om man vill ha tag på en liten soffa med retrokänsla.
Nu har vi hittat den. Vi har även fått hem den och ställt den på plats. Den satt som en smäck! Nästan exakt som jag föreställt mig den.
Så, nu ska jag bara hitta en fin byrå som passar till, som inte är bredare än 78cm, med ett hyllplan som passar DVDn och med en låda eller två. Jag säger bara: Lyyyycka till Nipe.!

3 kommentarer:

Evelina sa...

Jamen det är bara att leta på blocket... där finns allt och hjälper inte det så får ni åka på loppisar! :)

Anonym sa...

Åh, vad kul kan vi inte få en liten bild av den lilla, lilla soffan:) Kram Milla

Nipe sa...

Evelina:Blocket dissekeras dagligen :-) jag är gift med en blocket-junkie...
Idag var jag på loppis här i stan, men kammade noll, jag letar vidare:-)
Milla: Bild kommer när jag har dammsugit soffan!