torsdag 27 maj 2010

Dysterkvist

Idag är jag inte hög över havet. Inte alls. Vissa saker har kommit på tapeten igen.
När jag grubblar på saker, utspelar det sig olika scenarios i mitt huvud. Det kanske kommer bli så här, eller så här. En del historier har lyckliga slut, andra inte. Mitt positiva jag har en version, och mitt negativa jag har en helt annan. Båda förmodligen lika ologiska och oftast blir det scenario som utspelas sig i verkligheten nån variant på den positiva.
Inte den här gången. Det blev exakt så som jag i mina negativa stunder trodde. Exakt.
F-n vad liten jag känner mig nu. Liten, lessen och en smula pissed off.
Lägga sig i soffan och dra en filt över huvudet känns som grejen just nu.

Bryta ihop och komma igen, så får det bli.

7 kommentarer:

Esset sa...

Man får det aldrig värre än man klarar av det...;) Kram

Evelina sa...

Du Nipe... jag tycker själv att livet slänger lite väl MYCKET i min riktning ibland men som Tina Leijonberg sa i förkväll (jag vet inte varför jag tittade på det) en del prövas mer än andra medans andra går genom livet utan att det händer något och jag tror jag väljer det första! (Något sådant sa hon, väldigt klokt) Med tanke på att människan fick missfall i 6 månaden, så håller jag med henne... man blir stärkt av det som kastas i ens väg ävenom det är skit jobbigt!

kram

Anne Sandberg sa...

Du !! jag är precis lika dan ... ska vi lägga oss under filten tillsammans ?? skulle du vilja va med på blomma till fröknarna ?? 40 kr vill ja ha i så fall ,lägg i melwins väska i skolan & gärna namn på påsen så ja vet vilken det kommer ifrån =)

Johanna sa...

Ibland är livet bara sådär...emot. Käcka tillrop gör sällan någon nytta, men jag tror på att försöka se saker i det långa perspektivet. Gör det något om hundra år? Det är inte alltid säkert.
Och om konflikter: agera så att man kan se sig i spegeln på kvällen och känna sig nöjd.
Så lätt att säga till andra...Hoppas att det löser sig!

Evelina sa...

Jag tar tillbaka ALLT jag skrev... idag är det jag som vill in under filten och aldrig mer titta ut! Fy fan för livet!!!

♥ Carina ♥ sa...

Styrkekramar till dig Nipe.

Nipe sa...

Esset: nä, förvisso inte...
Evelina: Ja, ibland suger livet, riktigt rejält...
Anne: Pengar kommer! Vi får bilda filtklubb...
Johanna: Så rätt, så rätt. Och att agera så att man kan stolt se sig i spegeln, det är en bra regel!
CArina: Tack!