måndag 31 maj 2010

Inte bara en skruv lös

Jag har nog inte bara en skruv lös, utan det rör sig nog mer om ett antal stort nog att fylla en medelstor sortimentslåda från Järnia.

Orienteringsklubben hade barn- och ungdomsträning idag, som alla andra måndagar. Temat för dagen var Träskrace. Ett träskrace är precis vad det heter. Man springer en runda runt ett träsk. Det är snårigt, gyttjigt, blött och kallt. Frågan är inte om man blir blöt, utan mer om hur lite som fortfarande är torrt när man är klar.

Pillerill somnade i soffan när han kom hem från dagis och Skruttafis kände inte för Träskrace. Men jag, jag ville. Så jag åkte dit utan barn och sprang själv. Inte nog med det, jag sprang två varv. Har man redan gått ner sig till låren, ja då kan man ju fortsätta lite till, eller? Men det största beviset på det där med skruvarna är nog ändå att båda varven sprangs med Sveriges bredaste leende på läpparna...

Vad har ni gjort i kväll då?

10 kommentarer:

LindaLottaPusing sa...

Träskrace, I presume.

Nipe sa...

LindaLottaPusing: Aumen! :-)

LindaLottaPusing sa...

hmm jag trodde att det var jag som var mest coccolocco av oss två. Vi har mycket som förenar men där hittade du ett spår jag har svårt att följa. Grattis till ett nyfunnet intresse, som du delar med flera i Sveriges skidåkarelit! Jag går och pusslar en stund, med en kopp te, kanske choklad. Puss

Esset sa...

Tja, vi har ju alla våra laster ;)

Evelina sa...

Jag har planterat blommor... dvs jordat mig på fler sätt än ett! :)

Anne Sandberg sa...

ETT ORD SOM PASSAR DAMEN

GALEN

HÄRLIGT GALEN DOCK ;)

Mångmamma sa...

Ok, nu har du bevisat det; Du är komplett galen, kvinna!
Grattis! :)

Anonym sa...

Letar du efter Träsktrollet eller?

Frida sa...

Helt underbart! Att skita ner sig är det bästa som finns.

Nipe sa...

LindaLottaPusing: Pussel och choklad, där är vi lika du!
Esset: Japp, en del de samlar på frimärken, en del spelar golf, jag njuter av träsk?!
Evelina: Haha, man ska vara jordnära :-)
Anne: Haha.
Mångmamma: Tack :-)
Anonym: Japp, men ingen fiskelycka denna gången, var var du? ;-)
Frida: Jamenvisst är det!