fredag 21 januari 2011

Nära skjuter ingen hare va?

Långt innan jul var jag hos den lokala guldsmeden på jakt efter en berlock till mitt Thomas Sabo-armband. Ett strassfyllt N tänkte jag kunde passa till Nipe.
Det hade de inte hemma utan det fick beställas. De kunde inte lova leverans innan jul, men det spelade ju mindre roll för mig, jag skulle ju ha det själv.
Förra veckan fick jag ett SMS om att det hade kommit. Idag fick jag tillfälle att åka dit. Två dagis- och skoltrötta barn fick jag med i släptåg mutade med ett löfte om fika på det lokala fiket efteråt.
Vi går in, köar och precis i samma sekund som det blir min tur hittar jag beställningskvittot. Lämnar fram det och fortsätter titta mig omkring.

- Så, varsågod här är din berlock.
- Å tack, säger jag, vänder mig om och hittar detta på disken:

Bilden lånad på Thomas Sabos hemsida
Njae, alltså... Nä, inte ens om jag kisar, blir det likt...

3 kommentarer:

4U2 sa...

Vad gjorde du då?

Evelina sa...

Äh det går inte att få till något annat än ett L hur man än vrider och vänder på skärmen!

Nipe sa...

4u2!: Hon som expedierade mig suckade tungt och såg närmast arg ut. Guldsmeden himself bad om ursäkt tre ggr och sen beställde de ett nytt. Lite skillnad på servicekänslan hos de båda. Ingen av dom var det som hade beställt fel från början utan en annan anställd. Jag skrattade nog mest själv faktiskt. Jag har ju inte bråttom att få det, har jag väntat två månader kan jag ju vänta några dagar till liksom :)