lördag 1 januari 2011

Nyårslöften

Jag valde bort nyårslöftena. Funderade ett tag på att lova mig själv att vara kaffefri ett år. Det var tur att jag inte lovade det, för det första jag gjorde i morse var att dra en kopp av det svarta guldet.
I morse, nä vänta lite nu. Frukosten åts vid halv två... Det blev attans så sent i natt, barnen kom i säng halv fyra och vi vuxna vid fyra. Inget röj alls, bara väldigt trevlig fest.

Tillbaka till löftena. Hur många år har man inte stått där och lovat dyrt och heligt att inte äta godis, motionera mer, använda stegräknare varje dag, leka mer med barnen, leva hälsosamt varje dag osv.
Siktar för högt och kommer inte ens halvvägs till målet. Stora luddiga mål som inte går att konkretisera.
Så i år blev det inga löften, bara en stilla klapp på axlen för höstens livsstilsändring och en inombords viskning: "fortsätt på den inslagna vägen".

Har du avgett några nyårslöften?

5 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Inga löften här heller !!
däremot så ska jag försöka bättra mig på en del saker ;)
orkar inte lova nåt som ändå inte håller mer än 2 dar eller möjligen 3 ;)
härligt med en brakfest !! ha de gott

Milla sa...

Hallå, god fortsättning och ihhh kaffe kan man ju inte vara utan. Hörde nästan skriet när du tänkte lova det, skratt.
Kan bara hålla med om att det är bättre att spara nyårslöftena och istället se till att njuta lite mer av ; Här & Nu.
Kram Milla

Unknown sa...

Nej för tusan, jag får så bråttom att bryta dem! Sluta med kaffe skulle jag aldrig ens kunna försöka, för gott!

Gott nytt år på dig! kram!

Lusamusa sa...

Nope. För min del är det dömt att misslyckas med nyårslöften. Jag har oftast glömt dom dagen därpå.

Nipe sa...

Anne: Försöka bättra sig är en bra nivå på ambitionerna tycker jag ;) Då kan man ju liksom inte misslyckas direkt, HA det bäst!
Milla: Här och nu är en konst att njuta av. Nä, kaffe är en drog helt klart och summan av lasterna är ju konstant...
Mialena: Precis, man är som en målsökande robot: Aha, ett nytt löfte - ska jag bryta det nu eller genast?
Lusamusa: Så är det med kaffet för mig, lovar mig själv och en timme senare sstår jag vid kaffemaskinen och har helt raderat löftet ut minnet...