fredag 18 februari 2011

Blandade känslor

Igår fick jag förfrågan om att eventuellt ställa upp i en lagtävling på längdskidor 3x5km i morgon förmiddag. Jag sa ja, givetvis, ha svårt att säga nej till sånt.
Det skulle i så fall vara min första skidtävling, om vi bortser från Vasaloppet.
Åh, spänningen!
Åh, ångesten!
Jag har verkligen inga tävlingsnerver. Blir alltid väldigt låg inför en tävling, oavsett om det Vårruset, en familjefajt i Singstar eller vad som.
Jag toppade all ångesten med en rejäl träningsvärk i ryggen efter gympasset igår, så när jag vaknade i morse undrade jag vad 17 jag gjort.
Nu blir det ingen tävling i morgon, den andra tjejen lyckades inte hitta en tredje kompanjon. Jag pustar ut, men är samtidigt lite besviken.
Lite jobbigt det där, att både ha tävlingsinstinkt, men också dåliga tävlingsnerver.
Till råga på allt, nu har jag har inget giltigt skäl till att inte gå på morgonyogan.

Har du tävlingsinstinkt?

8 kommentarer:

Kajsa sa...

Tur då, med andra ord - eller känns det som om du blev snuvad på tävlingen kanske?

Kombinationen tävlingsinstinkt och dåliga tävlingsnerver känns bekant... Dessutom kan jag då och då, alltid?, vara lite av en dålig förlorare. Tur att jag är bra på annat! (?)

Anne Sandberg sa...

Usch ja tävlade som sagt en del förr i tiden när jag höll på med hästarna ! innan det är dags jag mår så jävla dåligt & har sjujäklar ångest & pirr i magen .... men när ja väl satt upp så släppte det & oftast gick det fint =)
Ha en härlig dag i solen KRAM

Milla sa...

Inget ont som inte har nå't gott med sig:)
Kram

JoSe sa...

Har aldrig haft, kommer aldrig ha och vill inte ha... ;)

Heja dig!
Kram

Evelina sa...

Mhm... lite väl mycket ibland! :)

Nipe sa...

Kajsa: Jag är också dålig förlorare... kanske därför ångesten är så stor innan?
Anne: På mig släpper det först när jag är klar...
Milla: Precis :)
JoSe: Haha, där är vi inte så lika du, "söstra mi".
Evelina: Me too :)
Alla: KRAM på er!!

Fisken sa...

Jo fast den har avtagit med åldern. Att få ut mig i ett längdspår går inte. Inte ens med lockrop om berömmelse och skumpa.

JoSe sa...

VA?! Genomskådade du inte den lögnen...

:D Kram