fredag 4 november 2011

Ren flax

Innan träningen skulle jag bara måla första vita lagret på våra lister i köket, för att Silverräven ska kunna tapetsera klart. Ja, jag vet att vi började använda köket i maj, men nåt måste man ju spara till senare eller hur?
Nåväl, tog en pall, en full enlitersburk och en pensel och började måla. Klev upp på pallen, vände mig om och började måla.
När jag sen nångra minuter senare skulle kliva ner, glömde jag bort att jag vänt mig om på pallen. Backade ner och trodde att jag skulle kliva på pallens trappsteg. Synd bara att det trappsteget var på andra sidan pallen.
Rasade med ryggen före mot golvet, med den fulla målarburken i ena handen och penseln i den andra. I full fart ner mot den i förra veckan inköpta mattan och det nya parkettgolvet.

Hur det gick till vet jag inte, men jag dråsade i mattan och lyckades i fallet ställa målarburken på mattan, utan att en enda droppe for ut!
Den andra armen slog i bänkskivan och där kladdade jag ner skivan med penseln. Därefter tappade jag den och den landade på mattan. Ont i stortån och armen, men jag blev ompysslad av de stackars förskräckta barnen som kom rusande.
Är tacksam att vi målar med vattenbaserat, för mattan och bänkskivan tvättades rena utan problem.
Men tänk om jag vält ut hela målarburken? En liter vitfärg som flödat ut över mattan, parketten och in under kyl/frys, det hade inte varit riktigt lika snabbstädat.

Så, ska jag gå och köpa en lott - eller är dagens flax redan förbrukad?

3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Misstänker att den är förbrukad.
Så där brukar det inte sluta när jag gör fadäser, mer som om all färg i hela världen rinner lite överallt.
Orättvist.
Fast tur för dig. :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Håller tummarna för stooorvinst:)
Kram!

Nipe sa...

Mångmamma: jag brukar inte heller ha sån tur.
Om 4barnslivet: Ingen lott blev det...