lördag 12 november 2011

Vissa saker är svårare än andra, tydligen

Nu kliver vi rakt in i ett stort i-landsproblem i det Nipeska hemmet.
Mattor.
Sen barnen kom har vi knappt nyttjat mattor, ja ni förstår ju säkert varför.
Nu när det inte strösslas lika mycket mat och dryck på golvet under köks- och soffbord, funderar vi på att köpa några snygga mattor.
Vi har två problem.
1. Mattor är ju så dyrt. Eller rättare sagt, min uppfattning om vad en matta borde kosta, stämmer inte alls ihop med vad mattor de facto kostar. Har samma problem med skor, men det är ju en helt annan historia.
Jag tycker att man ska kunna köpa mattor lite efter humör, kunna byta det ungefär som man byter gardiner, lite när man tröttnar. Det funkar ju inte så bra, när en matta kostar så hutlöst mycket pengar.
2. Det är så svårt att hitta en matta som vi (läs: jag) gillar. Tycker jag den är snygg, ja då är det ju självklart den dyraste i affären. Fast oftast är det faktiskt så, att jag hittar efter mycket om och men en matta jag kanske kan tänka mig att gilla, men den är inte perfekt. Efter mycket vånda i butiken kommer vi överens om att vi nog ska satsa på denna mattan, även om jag inte gillar den fullt ut. Men sen faller allt när vi kollar på prislappen. Om jag ska köpa en matta för flera tusen, ja då kan den ju liksom inte vara "nästan bra, eller?

Vad saknar ni för nåt i ert hem ni aldrig lyckas hitta?

Inga kommentarer: