måndag 4 augusti 2014

Det var på tiden!

Hemma igen efter en semesterrunda till. Denna gången utan orientering - nästan. Skruttafisan deltog i Ungdomens 10-mila, men vi andra bara semestrade. Mer om det senare.

Nu ikväll har jag testat en ny MTB-runda. Tanken var att testa delar av den när jag skulle hämta Pillerill hos en kompis, men precis när jag skulle cykla iväg ringde kompisens pappa och meddelade att lille Pillerillen hade ramlat med cykeln och skrapat sig och stukat handleden. Inte läge att cykla hem genom skogen med andra ord.
Så rundan fick jag utforska själv.
Jag trodde rundan skulle gå runt en sjö, men är tydligen inte fallet, utan en verkar mer göra som ett U på båda sidor om sjön. Långt blev det ( drygt 15km) och mörkt hann det bli innan jag var hemma igen. Trött, men lycklig. Cykla i skogen är som balsam för min själ.

Nästa gång vill jag nog dock ha sällskap. Hoppas att den där lilla söta handleden snart är fit for fight igen...

2 kommentarer:

Malin sa...

Får jag låna en cykel hänger jag gärna på. =)
Te och gula slingan nån kväll?

Nipe sa...

Jaaaaaaaaaa! Abstinensen är svår!