onsdag 27 augusti 2014

Dubbelt upp

För att skingra tankarna lite, gick jag på ett dubbelpass på Stac, det roligaste gymmet jag nånsin skådat.

Första passet var Agility och det var precis som agility minus hundarna. Hinderbana kallade vi det i skolan.
Två varv i stöten med fyra minuters vila mellan. Två omgångar med option på tre om man orkade.
Balansgång, krypande under häckar, kullerbyttor, boxhopp, armgång och idioten.
Kullerbyttorna ställde till det. Jag blev sjösjuk och satt länge länge och kämpade med yrsel och illamående. Armgången var tuff, men till slut klarade jag faktiskt i alla fall hela sträckan.
Skruttafisan var med och hade hejdlöst roligt. Det var ett pass som passade henne som hand i handske. Grymt stark i armgången var hon min lilla dotter! Hela sträckan utan några som helst problem, tack för det skolgårdens lekpark!
Hon gjorde självklart tre omgångar, hennes mor nöjde sig med 2,5.
Efter var det dags för Stretching + Breathing som enligt programbladet skulle vara som yoga, typ.
Det var det, typ, inte...
Den ledaren hade förhinder så vikarien körde ett Funktionell medel istället. Det ser jag nu på hemsidan att de förvarnat om, men den infon missade ju jag..
Hej hopp.
Hej Träningsvärk. Dubbelt upp!

Inga kommentarer: