fredag 11 september 2015

Ser ljuset, om än litet



Den där kursen.
Det är fredagkväll. Jag är så där trött man bara kan vara en fredag. Ni vet, soffan lockar. Ögonlocken är tunga som bly. Om jag förflyttar mig till den där som lockar, kommer jag somna innan jag hunnit landa med arslet.
Kursen. Den beordrar mig att stanna kvar här framför datorn. Jag är nödd och tvungen att leverera idag. Helst igår faktiskt. Helt ärligt borde jag gjort detta innan sommaren, typ.
Själv göra, själv ha.

Nu är jag klar med bilden som jag vill leverera ikväll. Texten kvar. Ordbajseri på hög nivå. Inte om en stund, eller i morgon, utan nu.
Nu.
I huvudet är texten klar men i oordning. Orden finns där men de dansar omkring. De vill inte stilla sig i fina rader. Jag värker fram varje mening, tvingar ner orden från dansgolvet ner på skärmen.
Jag ser ljuset, om är litet. Yttepyttelitet.
 
Det blir en lång natt.

Update kl 01:39: Jag har lämnat in! Tjoho! (första inlämningen av 4 visserligen, but still!)

4 kommentarer:

Sofia sa...

Bra jobbat!!

Nipe sa...

Tackar! Så nu tar jag ett djupt andetag och ger mig i kast med nästa gäng föreläsningar och uppgifter...

Sofia sa...

Föreläsningarna tar tid, kommer jag ihåg. Och uppgifterna blir gjorda med kniven mot strupen, sedan undrar man varför man inte gjorde dem tidigare...

Nipe sa...

Sofia: Exakt... vaaaaarför började jag inte på detta tidigare?!