lördag 14 januari 2017

Är det inte typiskt?

Åker till grannstaden för att fixa några ärenden. Efter kör vi ut till havet och en liten ö för en promenad. När vi är som längst ut på ön, ca en halvtimme från bilen - ja då slår det mig:
- Kaffebryggaren!!!

När vi var hemma, preppade jag kaffebryggaren, slog på den och gick ut i hallen. Väl i hallen glömde jag att jag skulle ha kaffe, klädde på mig och vi åkte iväg.
Jaha, där är jag alltså en halvtimme från bilen (nja, kanske 10 min och jag hade sprungit) och sen en halvtimmes bilväg hemifrån...
Varför kommer man alltid ihåg sånt  när man är som längst bort?
Ringde Silverräven och frågade om han visste om vi hade auto-stop på bryggaren? Jodå, han lovade dyrt och heligt att så var fallet. Pust. Mycket riktigt var den avstängd när vi kom hem, men det var lite svettigt där en stund när jag kom på att jag glömt den.

I övrigt, en fin promenix med Pillerill ute i naturen.

Inga kommentarer: