onsdag 11 januari 2017

Medan jag kommer ihåg

Har tänkt att sätta upp lite visioner och mål för halvåret som kommer. Ni vet: gå ner alla kilon, börja träna, laga nyttig mat varje dag, gå upp tidigare, ta trappan istället för hissen och allt det där som most certainly ain't gonna happen baby.
Nä, jag ska försöka sänka ambitionen lite och dessutom ha med en del små surdegar som jag bara skjuter upp eller glömmer bort eller prioriterar ner men som ändå retar skiten ur mig.

Jag har dock ett problem om jag säääääkert är alldeles ensam om: när jag väl sätter mig med papper och penna och ska skriva min lista, ja då är huvudet blankt.
Idag poppade det upp tre saker, så jag skriver ner de här så är det kanske nån vänlig själ som kan påminna mig nån gång ibland?

1. Jag ska korta av gardin-fan i tvättstugan. När tvättstugan inne i huset var klar hösten 2012 eller så, satte jag upp en gardin jag köpt som stuvbit. Den är inte så bred, typ 50 cm och var alltså redan sydd som kappa. Hängde upp den och tyckte att den gick ner för långt ner i fönstret. Hade inte tid och lust att lägga upp den då och tänkte att "det gör jag sen". Sen är första halvåret 2017. Tidåtgång: tja, låt oss gissa på max 30 minuter (ja, om vi räknar bort att jag förmodligen med all säkerhet kommer bli tvungen att spola ny undertråd).

2. Skaffa Självscanning på Maxi. Det kom till vår lokala Maxiaffär precis när Pillerill föddes. Min amningshjärna klarade inte att ha koll på en bebis, en fyraåring, en vagn, en inköpslista och sen dessutom scanna varje vara. Nu är Pillerill 10 år gammal och jag har inte ammat på 9,5 år så nu kanske jag klarar av det?

3. Byta min värdelösa plånbok till den jag efter moget övervägande köpte i somras (!?). Så slipper jag svära varje gång jag tar upp plånboken.

Så, nu är det nedskrivet. Nu ska det bara göras också. Wish me luck.

2 kommentarer:

Kari sa...

Jag har hållit på med gardinerna i vardagsrummet i flera år. Först tog det fyra år innan jag ens skaffade tyg, sedan spontanköpte jag en gardin på rea och fick googla som en galning för att hitta en till (alltså så att det skulle bli ett par gardiner...). Gardinstången tog sedan ett år att köpa och få upp och nu överväger jag att använda synålar till fållningen så att jag skall slippa sy.

Nipe sa...

Kari: Hahaha, jag känner igen det där. Vi hade två hyllor i badrummet som var likadana. Det tog nog åtminstone 6 år innan de blev klara och monterade.