onsdag 31 oktober 2018

Onsdag, veckans bästa dag

Jag har lyxen att kunna vara ledig varje onsdag. Det är en lite bräcklig överenskommelse med min chef, som väl kan brytas tvärt om min uppdragsgivare kräver mig på 100%, men jag är tacksam för varje vecka.
Kan vara mitt smartaste drag nånsin, att jobba 2 + 2 dagar istället för 5 i rad. Visst kostar det, i form av mindre lön (och pension), men det är värt det. Mycket värt det.

Just nu är mina onsdagsförmiddagar vigda åt rehabträning i bassäng. Jag går på vattengympa, ihop med ett glatt gäng äldre damer. Inget ont om damer på vattengympa, men jag känner mig en aning malplacerad. Samtidigt är jag precis där jag bör vara. Rörelse i vatten har en klart positiv effekt på min rehab, så är det ju bara. Väljer att köra alla övningar på max och med tillägget att jag kör egen vattenlöpning efter passet så är jag rejält trött efter. Att man kan svettas så mycket av vattenlöpning!?

I bassängen har jag linser i ögonen, men brukar byta till glasögon efter passet. Den billiga fyllan som uppstår efter bytet i kombination med trötthet och eftersvettning... jisses. Jag stapplar sen in till min stående lunchdate med kompis M.

Annars händer kanske inte så mycket på mina onsdagar, jag brukar passa på att tvätta lite så tvättberget inte blir så stort på helgen.
Jag försöker att inte har för mycket på "attgöra-lista" heller, onsdagarna ska vara chill.


2 kommentarer:

Märta Johansson sa...

Jag hade också lediga onsdagar när vår dotter var liten. Det kändes som ett jättebra upplägg både för mig och för henne. Bara 2+2 dagar på jobbet/förskolan, så aldrig för många dagar i rad. Det var skönt.

Nipe sa...

Ja, just konceptet med 2+2 dagar på jobbet är underbart!