torsdag 23 september 2010

Virrpannan

I morse var det lite stressigt. Det är det aaaaldrig annars. Ljuger gör jag med.
Jag och Pillerill vaknade sent, långt efter att maken och Skruttafis åkt.
Snabbt, snabbt. Fick strunta i sminket, så det la jag i handväskan.
På parkeringen utanför jobbet inser jag hur tomt det är på sätet bredvid. Handväskan stod kvar på golvet i hallen.
Jahapp, där stod ju den bra.
Ingen almanacka, inget smink, ingen plånbok och framför allt ingen mobil. Ingen mobil betyder ingen radio.
Öken.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Jobbigt...... /en som vet hur det känns

Nipe sa...

Haha, misstänkte att jag inte var ensam :)

Unknown sa...

Been there, got the t-shirt... Om inte annat kan man ju alltid hoppas att kollegorna tror man är sjuk (utan sminket) och skickar hem en ;)

Mamily sa...

Det där har aldrig hänt mig....(not)
Det brukar dock oftast hända under stress, eller när jag inte är stressad, eller om jag ska komma ihåg något eller om jag försöker glömma något, ja du vet mest hela tiden och alltid.