torsdag 5 april 2012

Å locket ska lägga på brunnen...

Nyckeln ska gömmas å locket ska läggas på brunnen å allt det där ni vet.
Vi kom hem från semestern igår halv tolv på natten. Loggade in och kollade mailen. Där låg ett mail jag borde läst tidigare. En massa text som skulle gås igenom, ändras och skickas i retur - innan idag. Jo tjena. Det orkade inte den här damen inte. Silverräven orkade öppna resväskorna och leta fram necessärerna och tur var det, annars hade det inte blivit några tänder borstade heller.
I morse var jag ensam om att pallra mig upp i ottan och gå till jobbet. Att skrapa rutorna på bilen kändes inte helt kul, när:
1. Familjen låg kvar inne i huset och snarkade i kapp.
2. Man senaste veckan ätit frukost på hotellaltanen iklädd bikini.

På jobbet hade det flyttats om, så halva dagen fick åt till att få ordning på sladdar och allsköns prylar.
Silverräven, min bättre hälft där hemma, hade tömt alla resväskorna och börjat bestiga Mount Washmore, medan jag var på jobbet, så morgondagen blir lite lättare. Då tänkte jag slå till med påskstädning, nämligen. Ska även lusläsa det där mailet och fixa med det, föra över alla semesterbilderna från kameran, läsa genom veckans post, äta påskgodis ( nej, ni läste fel, självklart ska jag inte äta, utan moffla) och sen som sagt städa och tvätta resten.
Tur att det är en lång fredag i morgon...

3 kommentarer:

Sofia sa...

Ja, väldigt kallt att komma hem igen. Tufft att gå upp och jobba när man kommer hem så sent, men det funkar när man har en hel långhelg att se fram emot!

Nipe sa...

Hm, jag tyckte det var jobbigt, å jag har ju bara 30 minuters väg till jobbet... ha en underbar helg!

Mångmamma sa...

Hoppas du överlever morgondagen
(idag)!
Moffla du, det kommer att behövas!