fredag 6 april 2012

Timingen är total

Långhelg i början på april. Vi är nog inte de enda i landet som tänker rensa löv, pinnar, skräp etc i trädgården/garaget/wherever.

Kommunens avfallsanläggning däremot, de verkar tro precis tvärtom. Det är helstängt precis hela helgen.

Bra tänkt kommunen! Hur man effektivt får ner mängden avfall som invånarna lämnar - man håller stängt på de tider när folk har tid att köra skräp. Kom inte sen och klaga på att folk eldar upp sina pinnar och löv hemma i trädgården.


Update: vill bara förtydliga att i den här trädgården eldas ingenting. Jag önskar jag vågade dock, men vi har för mycket löv och pinnar och dessutom alldeles för tätt mellan träden.

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Undrar just när de skall förstå att de är till för oss och vi inte är till för dem?

De privata företag som glömmer bort vem som är kunden går snart omkull, medan kommunerna kan hålla på och misshandla sina "uppdragsgivare" typ jämt. Lite på samma sätt som många vårdinrättningar. Är jag som patient till för dem (och skall rätta mig efter alla deras märkliga telefontider eller andra påhitt för att hålla mig på avstånd) eller de till för mig som betalar deras löner via min skattsedel??

Unknown sa...

Sånt där kan man ju bli galen på. All sorts sophantering/återvinning/sortering verkar vara lika omöjlig överallt - sophämtningen i London är riktigt spännande faktiskt... (vi har tre tunnor, återvinning (blandad), kompost/trädgårdsavfall och så "sopor", med hämtning olika dagar, gissa hur bra det funkar!)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Nej lite korkat minsann...:)
Men man blir ju inte förvånad.
Hoppas ni får fint i trädgården ändå:)!¨
Kram!