tisdag 10 april 2012

Simma lugnt eller inte

Crawlkurs 2 idag. Missade de två första gångerna på grund av semestern, så jag känner att jag ligger efter redan vid start. Får nog jobba mest med huvudet idag, måste försöka vända mina negativa tankar om crawl till nåt positivt istället. Just nu känns det bara jobbigt och tråkigt. Jag måste försöka fokusera på varför jag gör detta: att jag vill lära mig och att jag har ett mål med att lära mig. Det blir ju inte lättare att få ihop armar, ben och andning när man hela tiden tittar på klockan eller fokuserar på hur obehagligt det är med kallsupar.

Just uttrycket simma lugnt är nyckeln till framgång vid crawlning. Det ska inte vara nån kamp i vattnet.
Det ska vara avslappnat. Hm, jag har en bit kvar där känner jag. Eller nej, det funkar faktiskt ganska bra , jag kan numera faktiskt känna ett litet mått av lugn och kontroll i vattnet. Sakta men säkert börjar jag närma mig nåt som liknar crawl, tro´t eller ej.

Inga kommentarer: