tisdag 19 april 2016

Bara på film, eller?

Idag när jag kom till jobbet var jag med om en sån där grej man tror bara händer på film.
Parkerade bilen och som vanligt var det lite blåsigt. Jobbar i Karlskrona vars centrum ligger ute på en ö i havet, därav vanligheten i att det blåser.
Som sagt, parkerar och kliver ut ur bilen. Några meter från bilen tar vinden tag i mig och då händer det: min halsduk, modell lång, blåser iväg! Ni vet så där som de bara gör på film. Jag trippar till på mina högklackade så där elegant och fångar den i flykten. Stryker mitt rufsiga hår bakom örat och skrattar till lite förtjust.
Nä, det gjorde jag inte. Det var nog mer så här: jag hann få ut en hand och fångade den, svor en ramsa på bred smålänska och förbannade den där jäkla blåsten. Tog min matlåda i näven och stegade in på kontoret i mina Eccoskor.

2 kommentarer:

jeanna / bliss junkie sa...

hahaha! Tur att du hann fånga den. Och om du inte hade gjort det i första taget var det ju himla tur att du hade foträta skor så att du kunde jaga efter.

Nipe sa...

Haha, visste väl att det fanns en vits med att hålla sig till foträta skor :)