söndag 10 april 2016

Inte alltid njutbart

Tog en runda i skogen idag på min mtb. Vi skulle hänga ut kontroller till veckans klubbträning och tänkte att det blir en fin cykeltur. I området finns en utmarkerad mtb-runda som är rätt teknisk. Idag var den inte bara teknisk, det var jäkligt lerig också. I vinter har nån avverkat i den skogen och kört med skogsmaskin på stora delar av rundan. Inte så väldans njutbar alls faktiskt.
Vi fick i all fall ut de kontrollerna vi tänkt oss, resten får bli utsatta en annan dag.

3 kommentarer:

bureborn sa...

Nej, det där ser verkligen inte njutbart ut för en mtb-tur. Mer lämpat för enduro-tävling. Eller en tävling á la tjurruset. Du kanske ska dra ihop ett gäng kompisar och bjuda in till lervällingslöp? :-)

Kari sa...

Jag hade älskat att hålla på med MBT om bara det fanns någon sorts markering på stigarna, som i slalombackarna. I mina tankar susar jag fram på mjuka stigar och i verkligheten leder jag cykeln över rötter och genom lervälling. Eller så cyklar jag på grusväg. Det blir aldrig lagom svårt för mig.

Nipe sa...

Bureborn: Det var ingen dum idé alls, har suttit halva dagen idag och fnulat på en lervällingsträning. Enduro hade passat där, det har du helt rätt i, inte mtb. Synd på en fin runda.
Kari: Inom orienteringen finns ju numera MTB-O. Där är kartorna lite annorlunda, med stigar som är ritade på olika sätt beroende på hur lätta/svåra de är att cykla. Leta upp en sån karta, borde finnas massor med såna i 08-området. Annars kan jag tipsa om Rörbäcksnäs i Dalarna, de har bra markeringar på sina leder, så man vet hur svårt det är. Jag älskar mjuka stigar och ogillar också lervälling. Igår var det mest av det sistnämnda...